Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Równica

24 lutego, członkowie Szkolnego Koła PTT „Pionowy Świat” im. Wandy Rutkiewicz wyruszyli na Równicę, malowniczy szczyt w Beskidzie Śląskim. Nasza trasa obejmowała Główny Szlak Beskidzki i prowadziła z Ustronia Zdrój na Równicę, a potem z powrotem do Ustronia Polany.

Z Bielska-Białej wyruszyliśmy rano autobusem Lajkonik. Po przyjeździe do centrum Ustronia udaliśmy się do miejsca, gdzie zaczyna się Główny Szlak Beskidzki. Stamtąd ruszyliśmy w górę, śledząc czerwone znaki Szlaku Beskidzkiego.

Mimo nieciekawej prognozy pogody nasz entuzjazm nie opuszczał nas ani na chwilę. Słońce co jakiś czas wyłaniało się zza chmur, odsłaniając piękne widoki. Po dotarciu na polanę mieliśmy okazję odpocząć w gościńcu górskim, a potem ruszyliśmy na sam szczyt Równicy (o wysokości 884 m n.p.m.), który jest pierwszym szczytem na trasie Głównego Szlaku Beskidzkiego (GSB). Widoki towarzyszące naszej krótkiej wspinaczce były zachwycające, choć sam szczyt znajduje się w mniej widokowym miejscu.

Po zdobyciu szczytu zeszliśmy w dół do Ustronia Polany, a stamtąd udaliśmy się na dworzec PKPDo Bielska wróciliśmy przesiadając się w Goczałkowicach. To była udana sobotnia wyprawa.