Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Koncepcja pracy szkoły

  

                                         

                         


      

Szkoła funkcjonuje zgodnie zasadą:

Z szacunkiem do wiedzy i człowieka”

Celem naszym jest indywidualny i wszechstronny rozwój oraz wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające dalszą naukę i pracę. Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym. Kształtujemy pozytywny stosunek do siebie i do drugiego człowieka z uwzględnieniem wszelkich praw i potrzeb, w tym zdrowia, godności, wolności myśli, sumienia i wyznania.


WIZJA SZKOŁY

W naszej kameralnej szkole:

  • panuje klimat życzliwości i szacunku do drugiego człowieka,

  • tworzymy atmosferę poczucia bezpieczeństwa, zarówno fizycznego jak i psychicznego,

  • przestrzegane są zasady kultury osobistej i poszanowania godności,

  • wychowywanie odbywa się w oparciu o najlepsze tradycje narodowe i regionalne; w szacunku do historii i kultury,

  • sprzyjamy rozwojowi ucznia we wszystkich sferach: intelektualnej, psychicznej, moralnej, społecznej i fizycznej,

  • zajęcia są prowadzone tak, aby rozwijać umiejętności, wiedzę i pasje ucznia, by nauczyć wiary we własne siły i samodzielnego myślenia, sięgania do rożnych źródeł informacji, a także właściwego i twórczego wykorzystywania ich w praktyce,

  • szkoła oferuje uczniom wysoki poziom nauczania zatrudniając wysoko wykwalifikowanych nauczycieli, którzy swoją postawą i życzliwością wspierają i motywują uczniów w ich rozwoju, pomagają w rozwiązywaniu problemów, udzielają wskazówek, unikają podawania gotowych rozwiązań,

  • nauczyciele rozwijają w uczniach postawy ciekawości, otwartości, tolerancji, wspierają uczniów w poszukiwaniu wartości promując dobro i prawdę, wspierają rodziców w procesie wychowania, a także zapewniają prawo do partnerskiej współpracy w działaniach szkoły,

  • dyrektor tworzy właściwą atmosferę pracy, jest konsekwentny w postępowaniu, potrafi sprawnie organizować funkcjonowanie szkoły, zapewnia bezpieczeństwo pracy i nauki w szkole,

  • w szkole kształci się umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł oraz umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną.

    MODEL ABSOLWENTA SZKOŁY:

  • ma świadomość wartości i przydatności zdobytej wiedzy,

  • posługuje się sprawnie dwoma językami obcymi,

  • zna historię, kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu,

  • jest otwarty na drugiego człowieka,

  • rzetelnie pracuje indywidualnie i w zespole,

  • twórczo myśli i działa,

  • stale się doskonali, pracuje nad własnym rozwojem,

  • jest tolerancyjny, uczciwy, prawy i kulturalny,

  • dba o bezpieczeństwo własne i innych,

  • promuje zdrowy styl życia.

    PRIORYTETY SZKOŁY:

  • Efektywne kształcenie przygotowujące do podejmowania ambitnych wyzwań na dalszym etapie edukacji.

  • Wskazywanie skutecznych metod i technik zdobywania wiedzy, poszerzanie horyzontów    myślowych każdego ucznia.

  • Stwarzanie atmosfery przyjaznej nauce i rozwojowi emocjonalnemu, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji w szkole.

  • Kształtowanie umiejętności adaptacji do ciągle zmieniających się warunków życia i pracy.

  • Zapewnienie kadry systematycznie podnoszącej swoje kwalifikacje, zgodnie z aktualnymi wymaganiami  edukacyjnymi.