Koncepcja pracy szkoły
Szkoła funkcjonuje zgodnie zasadą:
„Z szacunkiem do wiedzy i człowieka”
Celem naszym jest indywidualny i wszechstronny rozwój oraz wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające dalszą naukę i pracę. Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym. Kształtujemy pozytywny stosunek do siebie i do drugiego człowieka z uwzględnieniem wszelkich praw i potrzeb, w tym zdrowia, godności, wolności myśli, sumienia i wyznania.
WIZJA SZKOŁY
W naszej kameralnej szkole:
-
panuje klimat życzliwości i szacunku do drugiego człowieka,
-
tworzymy atmosferę poczucia bezpieczeństwa, zarówno fizycznego jak i psychicznego,
-
przestrzegane są zasady kultury osobistej i poszanowania godności,
-
wychowywanie odbywa się w oparciu o najlepsze tradycje narodowe i regionalne; w szacunku do historii i kultury,
-
sprzyjamy rozwojowi ucznia we wszystkich sferach: intelektualnej, psychicznej, moralnej, społecznej i fizycznej,
-
zajęcia są prowadzone tak, aby rozwijać umiejętności, wiedzę i pasje ucznia, by nauczyć wiary we własne siły i samodzielnego myślenia, sięgania do rożnych źródeł informacji, a także właściwego i twórczego wykorzystywania ich w praktyce,
-
szkoła oferuje uczniom wysoki poziom nauczania zatrudniając wysoko wykwalifikowanych nauczycieli, którzy swoją postawą i życzliwością wspierają i motywują uczniów w ich rozwoju, pomagają w rozwiązywaniu problemów, udzielają wskazówek, unikają podawania gotowych rozwiązań,
-
nauczyciele rozwijają w uczniach postawy ciekawości, otwartości, tolerancji, wspierają uczniów w poszukiwaniu wartości promując dobro i prawdę, wspierają rodziców w procesie wychowania, a także zapewniają prawo do partnerskiej współpracy w działaniach szkoły,
-
dyrektor tworzy właściwą atmosferę pracy, jest konsekwentny w postępowaniu, potrafi sprawnie organizować funkcjonowanie szkoły, zapewnia bezpieczeństwo pracy i nauki w szkole,
-
w szkole kształci się umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł oraz umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną.
MODEL ABSOLWENTA SZKOŁY:
-
ma świadomość wartości i przydatności zdobytej wiedzy,
-
posługuje się sprawnie dwoma językami obcymi,
-
zna historię, kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu,
-
jest otwarty na drugiego człowieka,
-
rzetelnie pracuje indywidualnie i w zespole,
-
twórczo myśli i działa,
-
stale się doskonali, pracuje nad własnym rozwojem,
-
jest tolerancyjny, uczciwy, prawy i kulturalny,
-
dba o bezpieczeństwo własne i innych,
-
promuje zdrowy styl życia.
PRIORYTETY SZKOŁY:
-
Efektywne kształcenie przygotowujące do podejmowania ambitnych wyzwań na dalszym etapie edukacji.
-
Wskazywanie skutecznych metod i technik zdobywania wiedzy, poszerzanie horyzontów myślowych każdego ucznia.
-
Stwarzanie atmosfery przyjaznej nauce i rozwojowi emocjonalnemu, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji w szkole.
-
Kształtowanie umiejętności adaptacji do ciągle zmieniających się warunków życia i pracy.
-
Zapewnienie kadry systematycznie podnoszącej swoje kwalifikacje, zgodnie z aktualnymi wymaganiami edukacyjnymi.