Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Medyk w świecie Minecraft 2021/2022

"Medyk w świecie Minecraft" to innowacja pedagogiczna prowadzona w roku szkolnym 2021/2022 na lekcjach informatyki w klasach trzecich. Minecraft to gra, która jest rodzajem wirtualnej platformy, w której użytkownicy z sześciennych bloczków budują mapy i budynki dla ruchomych figurek postaci i zwierząt. Po mapach wędrują jako klockowe awatary, w poszukiwaniu surowców, wyzwań i przygód. Z surowców wytwarzają nowe materiały i narzędzia by budować coraz to bardziej złożone konstrukcje. Spotykają po drodze innych graczy – przyjaciół, przeciwników, współpracowników.

W początkowej fazie uczniowie na zajęciach poznali strukturę gry, zasady poruszania się i możliwości kreatywnego tworzenia i zagospodarowywania przestrzeni posiadanymi środkami i surowcami. PO opanowaniu podstawowych zasad tworzenia obiektów przestrzennych, uczniowie w kolejnym etapie konstruowali zespołowo proste modele o charakterze architektonicznym.

Docelowo uczniowie wykonali model przestrzenny budynku VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Hanny Chrzanowskiej w Bielsku-Białej wraz przylegającą infrastrukturą. Uczniowie przy okazji poznali historię i architekturę obiektu. Na zakończenie projektu nagrany został film/wycieczka prezentujący budynek. Film zostanie wykorzystany także w celach promocyjnych szkoły.

Celem innowacji jest wsparcie i rozwinięcie celów zawartych w podstawie programowej, która obliguje nauczycieli do rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów, w tym korzystania z różnego rodzaju narzędzi informatycznych.